forma-1 : Az új időmérő- részletesen |
Az új időmérő- részletesen
Ecclestone 2005.11.02. 19:25
A World Motor Sport Council (WMSC) tegnapi ülésén egzakt módon is lefektette a jövőre bevezetésre kerülő, "kiütéses" rendszerű időmérő lebonyolításának szabályait. Az új kvalifikáció körül korábban bizonytalanságot okozott, hogy nem lehetett tudni, pontosan milyen üzemanyagszinttel kell rajta részt venni. Lássuk, hogyan alakul lépésről lépésre egy 2006-os időmérő edzés!
Az egykörös szisztéma helyett ezúttal bárki bármikor használhatja a pályát, méghozzá az eddigi vélekedéssel ellentétben kezdetben tetszőlegesen kevés benzinnel. Tizenöt perc után a leglassabb öt autó kiesik, és addig elért legjobb eredményeik alapján a rajtrács 16-20. helyére kerül. Újabb tizenöt perc után újabb öt autó búcsúzik, ők a 11-15. rajthelyre kerülnek. Az így kieső autókat ezután újra lehet tölteni, méghozzá bármennyiszer a verseny rajtjáig. Az időmérő kezdetétől érvényben lévő parc fermé szabályoknak ugyanis többé nem része a kerékcsere és a tankolás tilalma.
A "döntőbe" jutott tíz autót szintén újratöltik a húsz perces utolsó periódus előtt. Az autók tömegét azonban ekkor lemérik, így az időmérő és a verseny között a csapatok csak annyit tölthetnek vissza, amennyit a húsz perc alatt elhasználtak. E rendelkezésnek köszönhetően a tíz leggyorsabb pilóta valószínűleg a "Super Pole" teljes ideje alatt a pályán lesz, hogy a végére minél könnyebb legyen az autója. A WMSC ezen kívül leszögezte: amennyiben nem tíz, hanem tizenegy vagy tizenkét csapat indul jövőre a versenyeken, az első két negyedóra végén hat-hat, illetve hét-hét autó esik ki.
Forrás:A5.hu
|