Az j idmr- rszletesen
Ecclestone 2005.11.02. 19:25
A World Motor Sport Council (WMSC) tegnapi lsn egzakt mdon is lefektette a jvre bevezetsre kerl, "kitses" rendszer idmr lebonyoltsnak szablyait. Az j kvalifikci krl korbban bizonytalansgot okozott, hogy nem lehetett tudni, pontosan milyen zemanyagszinttel kell rajta rszt venni. Lssuk, hogyan alakul lpsrl lpsre egy 2006-os idmr edzs!
Az egykrs szisztma helyett ezttal brki brmikor hasznlhatja a plyt, mghozz az eddigi vlekedssel ellenttben kezdetben tetszlegesen kevs benzinnel. Tizent perc utn a leglassabb t aut kiesik, s addig elrt legjobb eredmnyeik alapjn a rajtrcs 16-20. helyre kerl. jabb tizent perc utn jabb t aut bcszik, k a 11-15. rajthelyre kerlnek. Az gy kies autkat ezutn jra lehet tlteni, mghozz brmennyiszer a verseny rajtjig. Az idmr kezdettl rvnyben lv parc ferm szablyoknak ugyanis tbb nem rsze a kerkcsere s a tankols tilalma.
A "dntbe" jutott tz autt szintn jratltik a hsz perces utols peridus eltt. Az autk tmegt azonban ekkor lemrik, gy az idmr s a verseny kztt a csapatok csak annyit tlthetnek vissza, amennyit a hsz perc alatt elhasznltak. E rendelkezsnek ksznheten a tz leggyorsabb pilta valsznleg a "Super Pole" teljes ideje alatt a plyn lesz, hogy a vgre minl knnyebb legyen az autja. A WMSC ezen kvl leszgezte: amennyiben nem tz, hanem tizenegy vagy tizenkt csapat indul jvre a versenyeken, az els kt negyedra vgn hat-hat, illetve ht-ht aut esik ki.
Forrs:A5.hu
|